پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
دوشنبه ١٠ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۳۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۶۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۹۲۰۱ مورد

چهارشنبه ٢٦ تیر ١٣٩٨ ساعت ٧:١٧ ق.ظ   ( بازدید : 893 نفر )

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بهره‌برداری از مرکز تسهیلات زایمان باغلق از توابع راز و جرگلان با توجه به آمار بالای زایمان در این منطقه، شاخص های بهداشت و درمان خراسان شمالی را ارتقا می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، دکتر سید احمد هاشمی در حاشیه بازدید از جهاد دانشگاهی با حضور در خبرگزاری ایسنا، اظهار کرد: سالانه 450 زایمان طبیعی در این منطقه ثبت می شود که با توجه به آمار بالای زایمان ها، مرکز تسهیلات زایمان در زیر بنای 1100 متر در دست ساخت است.

وی اضافه کرد: این مرکز با همکاری بنیاد علوی و وزارت بهداشت در دست ساخت و در مراحل پایانی قرار دارد.

وی با بیان اینکه تا دو ماه آینده هفته ای یک نوبت متخصص زنان در باغلق حضور می یابد، ادامه داد: با راه اندازی مرکز تسهیلات، ماماهای مجرب و کارشناسان در این مرکز مستقر می شوند.

دکتر سید احمد هاشمی با تاکید بر اینکه راه اندازی مراکز درمانی و درمانگاه تخصصی در هر منطقه بر اساس استانداردهایی از جمله میزان جمعیت امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: با قول مساعد دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، توجه ویژه ای به مناطق محروم خراسان شمالی از جمله راز و جرگلان می شود.

وی اضافه کرد: اراده وزارت بهداشت بر ارتقای شاخص بهداشت و درمان، رفع کمبود متخصص و حل معضلاتی از جمله نبود آزمایشگاه و برخی خدمات درمانی در مناطق محروم استان است.

وی با بیان اینکه از اقدامات دیگر دانشگاه استفاده از ظرفیت نهادهای غیر دولتی و سمن ها  است، اظهار کرد: با فعال ساختن این بخش، شاخص بسیاری از خدمات از جمله آموزشی، فرهنگی و پژوهشی ارتقای می یابد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص کمبود پزشک متخصص در خراسان شمالی گفت: تخصص جراحی پلاستیک، قلب و عروق، روانپزشک کودک، و قفسه سینه از نیازهای این استان در حوزه پزشک متخصص است.

وی یادآور شد: با راه اندازی مرکز تشخیصی درمانی قلب بخش عمده ای از معضلات دانشگاه در حوزه قلب و عروق حل می شود.

 این مسئول در ادامه سخنان خود راه اندازی دانشکده دندانپزشکی را تحول بزرگی در حوزه دهان و دندان خراسان شمالی دانست و اظهار کرد: با افتتاح این دانشکده 90 یونیت دندانپزشکی به ظرفیت استان اضافه شد.

دکتر هاشمی با اشاره به اینکه اکنون 210 دانشجوی دندانپزشکی در دانشکده مشغول به تحصیل هستند، یادآور شد: علاوه بر دانشجویان عموم مردم نیز می توانند از خدمات دندانپزشکی دانشکده بهره مند شوند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.